Saturday, November 15, 2008

macam2 cerita....








Semalam kami ke Kuantan, p buat paspot adik. Masa sebelum tau pregnant hari tu, kami dah book tiket airasia ke Perth, Australia... alah, zero fare...layaklah untuk kami ni... insyaAllah kalau tak ada aral melintang, nak p 18 - 24 feb ni... masa tu insyaAllah adik dah masuk 5 mths. Ya Allah, aku berdoa semoga segalanya berjalan ngan lancar. Tiket untuk adik hanya bayar RM200 p balik... & bayar visa RM60.

Lepas p imegresen, terus ke eas* coa** mall... nak cari kereta untuk adik... berhabis sungguh kami untuk adik kali ni, padahal tak berduit pun... ni gara2 menunggu adik sekian lama... Athirah pun kami sayang jugak... cuma dulu, laaaaagi tak mampu...


Nilah carseat yg company hubby bagi... alhamduliLlah






Semenjak ada adik, Athirah memang nampak saaaaaaaaangat hepi... & memang raaaaaaajin sesangat.... cuma my hubby selalu sakat dia yg menyebabkan dia asyik nak mengamuk... so aku selalu ingatkan hubby aku, jgn sakat2 pasal ngan adik, takut mengundang kepada cemburu/dengki berlebihan pada adik... Ya Allah, aku berdoa & berharap padaMu agar Athirah akan jadi kakak yg bertanggungjawab untuk adik2 dia akan datang...

Semenjak dapat adik, aku dah kena duk seat belakang dlm keta... sebab carseat tak leh letak kat depan sebab ada airbag...bahaya... so boring je bila nak cakap ngan hubby tak leh tengok muka... alah...lama2 keadaan ni, akan jadi macam biasalah, ye tak? Biasalah, mula2...

Pasal sapa yg akan jaga adik next year, masih lagi bertukar2... s/ada hantar kat rumah orang @ ada orang sanggup datang keje kat rumah aku untuk jaga adik & Athirah sekali.... Kalau nak hantar rumah orang, kena fikir 2 perkara, s/ada dekat ngan rumah @ dekat ngan sekolah... sekolah ngan rumah dlm 19km jugak.. memang tak boleh ulang alik kalau fully breastfeed... setakat ni, tak mampu lagi, pump susu & simpan sebab adik kuat betul menyusu....... tak sempat nak pump, adik dah nak hisap lagi.... entah berjaya ke tak, nak fully breastfeed bila dah start ngajar nanti...sekarang pun, bila tak sempat, bagi jugak FM dlm 1 - 2 botol sehari...aku memang salute habis, sapa yg kuat semangat mcm tu.... masa Athirah dulu, susu terlalu banyak...tak perlu cari faktor makanan apa utk tambah susu, yg ni, mcm2 ikhtiar...tapi still rasa adik tak cukup2..asyik nangis je, lapar...pernah dia duk hisap dari 10 mlm sampai 6 pagi...sampai sakit belakang aku...tapi sampai sekarang, aku masih mencuba untuk bagi BM kat adik...dahlah beli pump, bukan main mahal harganya bagi aku.....baru 4-5x cuba pump...bolehlah dapat sket...paling banyak setakat ni pam, 100ml je...tu pun hepi sungguh rasanya... yaAllah, permudahkanlah segala2nya keatas diriku yaAllah...Robbi yaasir wala tuassir....

Semoga hidup aku (Ina), suami (Fairuz), Athirah & Izzah diberkati Allah dunia & akhirat

No comments: