Monday, November 24, 2008

Balik KT..

Rabu malam minggu lepas, tiba2 terima call dr bini sepupu aku, mak mertua dia, che de nab (kakak mak aku) dah meninggal... dah lama arwah sakit kencing manis, kemudian jantung & yg terakhir angin ahmar... tapi sempatlah jugak arwah datang tengok Izzah masa dlm pantang baru2 ni... masa tu, arwah datang utk mintak tolong belikan beras untuk bayar fidyah puasa yg mak dia tertinggal. Mana2 hutang yg ada, pun diselesaikan juga... agaknya arwah dapat rasa kut... Ya Allah, semoga roh beliau dicucuri rahmatMu ya Allah...

Aku juga memohon agar hidup & matiku sentiasa di dalam iman & islam... Rahmatilah aku, Berkatilah aku, Redhailah aku, Selamatilah aku dan Sejahterakanlah aku ya Allah... tiada daya upayaku ya Allah... aku hambaMu yang sangat lemah... lorongkanlah aku ke jalan yang lurus & benar... bukan jalan orang yg kau murkai & bukan jalan orang yg sesat...

Petang sabtu 22 nov, jam 5 petang, kitorg bertolak ke KB utk menghantar adik hubby dpt keje kat JPJ...kena kursus kat situ 5 hari..kemudian isnin ni, akan mula bekerja kat mana tempat di'posting'kan.. ..berhenti makan dekat ketereh..masa tu dlm jam 8 malam... hujan dah start lebat... kemudian p cari hotel, gamble je... rupa2nya semua penuh... kesian Izzah duk dalam kereta..jam 12 baru dapat hotel yg kosong..tu pun, dapat 1 bilik besar je... ingatkan nak cari 2 bilik...sebab susah ooooiiii.. bab2 aurat ngan ipar lelaki ni...tapi terpaksa lah jugak duk 1 bilik... bertudung sakanlah aku w/pun tido...

Izzah pulak, sepanjang ke kelantan, alhamduliLlah, sangat baik. Tido aje...merengek masa nak tido & basah aje...insyaAllah mudah-mudahan baik juga bila nak jln2 kat perth nanti...

Athirah macam biasa, happy memanjang ngan sepupu dia elya. Cuma bengang ngan my hubby sket, bila hujan lebat, merungut ... cara cakap, memang sangat2 tak bagus & tak bersabar....... tak baik w/pun dlm hati, maybe you berniat lain..tp hakikatnya itulah ujian dari Allah swt. Kalau kita p buat haji nanti, agaknya macamanalah ye... macam2 ujian kat sana... semua itu, untuk meningkatkan darjat keimanan kita padaNya yang esa... Ya Allah, permudahkanlah segala urusan kami sepanjang mengerjakan haji nanti... semoga kami mendapat haji yang mabrur nanti, insyaAllah...Robbi yaasir walaatuassir...

Hidup aku, seperti biasa... hanya aku & Allah saja yang tau.. semoga Allah memakbulkan segala doa2 ku selepas solat... hanya dengan izinMu, berkatMu, RahmatMu, RedhaMu, SelamatMu & sejahteraMu sahajalah yang kumohon... semoga nikmat iman & islam terus menyelubungi diriku...ameen......................

Semoga hidup aku (Ina), suami (Fairuz), Athirah & Izzah diberkati Allah dunia & akhirat

No comments: