Saturday, November 15, 2008

Jealousnya..............

.........Athirah!! Bila mak2/pak2 sedara dia, duk kata dia hitam...adik putih... marah betul dia... kesian pun ada... aku tengok anak2 buah hubby semua putih melepak... athirah je yg gelap di kalangan sepupu2 dia... yg sebenarnya masa lahir, athirah memang sangat putih dlm ertikata lain putih melepak... sampai nurse2 seme pakat tegur, putihnya anak awak... memang aku akui sampai 5 tahun, athirah masih putih...aku perasan dia makin gelap, lepas dia start sekolah & start nampak gelap sungguh selepas kami hantar dia p belajar berenang...masa tu, aku memang nampak sgt2 gigi dia je yg putih... pastu aku stop kan sebab bila balik kg, ramai yg tegur cakap athirah dah hitam & nenek kata kesiannya Athirah..nampak gigi je...

aku rasa & mengikut kata orang, aku & suami, memang dari dulu memang berkulit cerah... & hubby aku lagi cerah dari aku... bila dapat adik kali ni, aku rasa Athirah lagi putih dari adik masa baby dulu...cuma athirah lebih kepada putih kekuningan & adik lebih kepada merah... sebenarnya aku tak kesah sangat pun, pasal kulit ni, sebab gelap pun, cantik jugak... kalau tak, takkan ratu cantik/model, kebanyakan berkulit hitam...hitam maniiiis sangat... cuma aku kesahkan, athirah selalu merajuk bila part2 macam ni... alahai anak2... Gambar kat atas tu, masa Athirah dah 3++ tahun. Alahai muka hubbyku nampak muda sekali..ahaks:)

Semoga hidup aku (Ina), suami (Fairuz), Athirah & Izzah diberkati Allah dunia & akhirat

No comments: