Wednesday, November 19, 2008

carseat...








inilah carseat yg kami dapat.... dah 4-5x guna...tengok2 recommended 6 months above...terkejut aku..tapi dlm manual & di tepi carseat tu, untuk 0 - 18kg... so kami decided tak nak guna lagi..tapi carseat ni boleh diadjustkan supaya tak jadi straight je badan dia... tp bila terbaca yg pasal 6 months above...tak naklah guna w/pun utk 0 - 18kg.. so terpaksalah kena p cari yg recommended from birth pulak... cari yg murah2 dah le... duit dah pokai...


Perkembangan Athirah...dia makin pandai pegang & dukung baby...lega jugak sebab boleh aku rehat2 sket.... berat woit si Izzah ni... minggu lepas p cek kat 1 klinik lain...dah 5.6kg... belum cukup 2 bulan....

Perkembangan BM pulak, susu aku makin kritikal pengeluarannya... aduhai.. .. saddisnya .... tadi pam lagi... sebab target aku sekarang, siang hari menyusu BM guna botol, malam bagi direct sebab ramai yg aku dengar, baby diorg tak nak nyusu botol bila dah start keje... jiran rumah aku ni, siap balik 2x sehari, kul 11 & 2.. nak nyusu baby... dia tak apalah, dekat je... mcm aku ni, 19km woiiiiii... & nak dijadikan cerita pulak, lepas pam, dapatlah ~ 40ml, nak masukkan dlm fridge, tersepak wayar kipas, tumpah habisssss... saddis lagi... tapi kejap tadi, try pam lagi, dapatlah ~60ml... dapatlah Izzah minum tadi... dah tido dah pun... Ya Allah, berilah rezki susu ku melimpah ruah... doa tetap doa, w/pun kdg2 rasa nak give up dari menyusu ni... berilah kekuatan semangat...



Semoga hidup aku (Ina), suami (Fairuz), Athirah & Izzah diberkati Allah dunia & akhirat

2 comments:

Hanisumayyah said...

Ina...

Ya Allah dah lamanya terlupa nak jenguk ke sini, sibuk belajar dan bila tukar template blog, seua link habis. Anyway, tahniah da dapat baby yg sihat lagi comel. Syukur dua2 selamat.

Pasal susu tu teruskanlah bagi, jangan putus asa, ibu2 memang rasa tak cukup jer walhal cukup sebenarnya...sy pun takde pengalaman banyak hal ni sebab saya dapt susukan baby 7 bulan ajer, lepas tu 2 malam kena kerja malam terus dia taknak, so moralnya teruskan jgn berhenti menyusu sebab berhenti semalam dua pun boleh pengaruhi citarasa baby...

Panjang pulak dah....sungguh comel baby izzah, suka kakak athirah...

Ina said...

Salwa,

Terima kasih. InsyaAllah, tak lama lagi giliran wa pulak. Just nak bagi tips, boleh amalkan... jangan miss makan kurma hari2... kalau kurma + madu lagi bagus... insyaAllah, kalau ada rezki tak ke mana...