Sunday, April 20, 2008

Kelam kabut...


yang amat sangat... tiba2 pagi2 dapat tau, ada org besaq2 nak buat lawatan.... bos duk mention pasal nak masuk bilik aku je... stress jugak...pagi ni, baru nak pasang tikar getah... kelam kabut oooo.... letih pun ye jugak, bila dah terkejut2 ni.... berdebar... tapi aku cuba prepare yang terbaik... AlhamduliLlah dapat prepare yg terbaik... tp tunggu punya tunggu, rupanya tak jadi datang... tak apalah, at least, aku ada jugak buat sesuatu...


(gambar masa nak masuk 16 minggu)


Dalam aku duk kalut2 berdebar, adalah sorang anak murid aku ni, KELAS SC (kelas bijak konon2nya)... duk main baling2 kapur... memang terus mendidih... sebabnya dahlah dah besar, pastu duk kelas budak yg ada akal utk berfikiran lebih waras... tapi perangai mcm form 1 / form 2/ upper form yang setaraf ngan kelas belakang2... masa tu aku rasa sgt2 sedih, cuma tak mengeluarkan air mata depan diorg.... saddis... dahlah budak tu, mmg asyik buat perangai dari awal tahun.... kalau aku jd mak dia, mesti rasa sedih tengok anak dia... berperangai mcm org tak ada ilmu, banyak lg perbuatan lain yg aku rasa bengang.... tp tu lah... aku boleh terima kalau dia form 1, 2 @ budak kelas belakang.... Ya Allah, aku mohon, budak tu berubahlah ke arah lebih baik... ampunilah dia... ya Allah, jadikanlah aku seorang hamba mu yang bersabar dalam apa saja ujian yang engkau turunkan ke atas ku.... berikanlah kesabaranku menggunung tinggi dalam mendidik anak2 ku dan anak muridku...

ok lah

Semoga hidup aku diberkati Allah dunia dan akhirat

No comments: