Thursday, June 19, 2008

Dah seminggu...

c
tak update blog...maknanya bz lah tu...hari2 balik lewat, sampai rumah kul 5.30 ke atas.. bagi aku yg sepatutnya boleh balik kul 2, so consider lewatlah...

Aku tak tau, samada dah nak start menyoping barang baby ke tak? Kadang2 rasa tak sabar nak start membeli, tapi kadang2 datang rasa takut nak beli awal2.. tapi balik tadi, my hubby ajak p jln2 east coast mall kuantan esok. Betul sungguh, aku punya fikiran, seminggu je dapat tahan, tak jalan2 time weekend ni, lepas tu, sure macam cacing kepanasan...ha, ha, ha.... dah jenis macam tu, kan.... baru kejap, mak aku tel, tanya nak balik KT tak hari ni, aku jawab, musim2 minyak mahai ni...duk diam2 kat rumah jelah...ha, ha, ha..padahal diorang tak tau, esok nak p kuantan...

Hari ni, mintak kuar awal, p sign report card Athirah. P ambik hubby dulu kat ofis dia & lunch sama2..bestnya kalau dapat lunch sama2 time keje mcm ni... AlhamduliLlah cikgu dia cakap, Athirah tak ada masalah kat kelas cuma kalau p solat zohor & asar selalu masuk lambat. Dia punya result pun ok, beza markah ngan no 1, 6 markah aje, dan ngan no 2 (20rg) 1 markah je... so tak ada apalah... cikgu pun duk risau, sebab mak ayah zaman skrg, suka nau compare nombor w/pun dapat semua A..katanya kesian anak2 zaman sekarang... tapi aku rasa, aku & hubby tak menekan sangat2 Athirah...tak hantar tuisyen apa2 w/pun dah ramai yg start hantar...aku tak nak ikut style orang lain...anak kita, kita didik acuan kita sendiri, & aku tak salahkan ibu bapa yg hantar anak diorg tuisyen, mungkin diorg ada pendapat masing2... tapi bila aku ngajo sek men ni, aku tengok, pelajar yg tercicir adalah kerana mak ayah diorg tak ambik cakna langsung diorg belajar dari sek rendah lagi...aku bersyukur ada parents mcm mak & ayah aku, w/pun mak aku buta huruf, tapi dari kami kecik, memang ditekankan ilmu dunia & akhirat...AlhamduliLllah, nampak mcm adik beradik aku ok & nampak kepentingan ilmu.

Aku macam boring, bila aku berjumpa ngan sorg manusia kawan baik aku, kalau tak kenal, tak kisah sangat yg suka benor promote barang... bagi aku, kalau aku nak, tak perlu di promote... pengalaman aku, kalau beli kerana dipromote, sure lepas tu, membazir je...biarlah aku yg p cari barang tu, bila aku nak..contohnya, insuran, aku tak pernah terpikat bila diorg datang buat promosi, tapi aku yg akan call diorg datang ke rumah aku bila aku berminat..bukan atas paksaan..

oklah

Semoga hidup aku, suami, anak dan anak dlm kandunganku ini diberkati Allah dunia & akhirat

2 comments:

oren said...

dah bleh beli nih..mana tau, kut baby nak kuar awal, ko dah prepare barang2 dia..

take care yer..

Ina said...

Oren,

Dah start beli skit2 kat EC Mall semalam, tapi beli murah2 je...nasib baik ada baby fair..tapi tak macam baby fair kat KL lah, kecik seciout je tempatnya...