Tuesday, July 29, 2008

Ganti puasa.......





Athirah bersama sepupu2nya (wafa & alya)




Aku tak tau, macamana nak habiskan proses ganti puasa yg masih lagi berbaki 23 hari, kalau gastrik aku ni, masih berterusan.. Tahun lepas, aku miscarriage, tu yg banyak tinggal puasa tu..28 hari. Aku dah cuba ganti & setiap kali ganti, memang sakiiiit sangat perut aku, penuh ngan angin... tapi aku betul2 berharap & berdoa agar aku dapat gantikan lagi 23 hari sebelum start puasa tahun ni.. macamana erk? Kalau adalah idea dari sapa2, macamana cara nak ganti puasa kali ni, syukurnya tak terkata. Kalau tak pregnant, bolehlah makan ubat gastrik, ni...tapi sekarang, aku tak berani untuk makan apa2 ubat, kecuali vitamin yang dibekalkan...

Puasa tahun lepas, pertengahan bulan 9 rasanya, pastu lepas keguguran, aku kurang sihat sampailah januari baru ni, disahkan pregnant semula... masa tu, dah start alahan. duk imagine, nak start ganti dalam bulan jun baru ni, cuba jugak, tapi tu lah...sakiiitt sangat setiap kali puasa... ni, insyaAllah bersalin bulan puasa lagi, lagi bertambah hutang puasa kalau tak dapat ganti yg tahun lepas... Ya Allah, berikanlah petunjuk pada hambaMu ini...tiada daya upayaku ya Allah..hanya Engkau yang berkuasa.. Aku hambaMu yang sangat lemah.

oklah

Semoga hidup aku, suami, anak & anak dlm kandunganku ini diberkati Allah dunia & akhirat.

No comments: