Sunday, March 30, 2008

kepercayaan..



Semua gambar2 ni, gambar2 zaman tok kadok....he, he, he

Aku ingin bercerita berkaitan tajuk kat atas. Cuba tanya diri kita sendiri, adakah kepercayaan kita atau tauhid terhadap Allah, 100%? Kalau ya, AlhamduliLlah...kenapa aku bertanya sebegitu...dalam hidup kita, bila kita ditimpa musibah dalam erti kata lain, diuji oleh Allah s.w.t, kita sering bertanya, sebab apa aku jadi gini? Orang lain tak jadi pun gini...kita mempertikaikan apa yang Allah beri pada kita...& silap2 kita boleh terpesong akidah...bila Allah uji dengan sakit, kita berkeluh kesah...sampai sakit habis dalam tubuh badan kita, sebab duk berfikir, sebab apa aku jadi gini, duk cari jawapan ikut logik akal semata2...sedangkan apa yang Allah uji itu, tanda sayangnya Allah pada kita, supaya kita sentiasa beringat, hidup dan mati kita di tangan Allah. Betapa berkuasanya Dia. Takut atau tidak takut akan kematian, semua orang akan mati, tidak terkecuali...semua ni, adalah pengalaman hidup aku sendiri...aku menulis semua ni, supaya aku sentiasa mengingati diri aku sendiri,agar diriku menjadi orang yang lebih baik...jika datang sesuatu yang melemahkan semangatku, berusaha untuk berpegang teguh pada Allah....InsyaAllah..Ameen

Semoga hidupku diberkati Allah dunia & Akhirat...

No comments: