Tuesday, August 23, 2011

Bersiaran kembali

Sekian lama menyepi daripada menulis....
Sebagai catatan kenangan....
Setiap hari masa berlalu begitu pantas... masing-masing menunggu untuk dipanggil oleh tuhan yang esa...entah bila... tidak lama lagi, umurku akan mencecah 37 tahun... jika dibuat perbundaran ~ 40 tahun.... terlalu banyak dosa yang telah dilakukan... ampunilah aku ya Allah.... terimalah taubatku... perjalanan sebulan yang lalu menunaikan umrah selama hampir 2 minggu, sangat-sangat terkesan dihati...ya Allah, jemputlah kami lagi ke sana untuk menunaikan ibadah haji pula... bila dikenang, indahnya & tenangnya berada di tanah suci....walaupun ujian melanda tetapi bahagia...
Ya Allah, kini kau mengurniakan aku mengandung lagi (6 minggu) ...syukur ya Allah...berilah kandungan ini bertahan sehingga waktunya.....hanya padaMu ku serahkan diri ini...ya Allah, ku berdoa hanya padaMu...kurniakanlah kami zuriat yang soleh, yang baik, yang sihat, yang tidak cacat, yang sempurna akal fikirannya, yang sempurna pancainderanya yang lima... tiada tempat lain untukku memohon, hanya padaMu ya Allah, hanya padaMu ya Allah...lemahnya aku ya Allah, hinanya aku ya Allah...betapa berkuasanya engkau ya Allah.... ya Allah, ampunilah aku atas segala kesombongan aku selama ini...ya Allah, janganlah aku sombong kembali...

No comments: